lördag 26 juni 2010

min feeela och min violin

i onsdags grillade vi alltså på konfan och det var ju mysigt :) på torsdaen var vi hela dan vid Storkällan i Älta och snackade om döden. Vi fick gå ner i krematoriet och in i kylrummet med alla kistor med kroppar i och sen fick vi se på folks askor, två stycken var inte malda så man såg benktor och annat. Efter det läste jag en text som jag skrivit till svenskan om dagen då min pappa dog. Ehh jaa det var första gången jag läste upp den och ingen annan än min svenska lärare har läst den så det var ju lite speciellt. Jag hade inte riktigt tänkt på att det kunde bli så känslosamt....

på torsdaskvällen åkte jag och min familj 4 timmar bil till var vi är nu: Rönnäs utanför Leksand i Dalarna. Igår (fredag) köpte jag en herr-skjorta och på kvällen åkte vi in till Leksand där det fanns Sveriges (och världsens) högsta/längsta midsommarstång :) det var över 20 000 där och det påminde ganska mycket om typ en hockey match :)
CALLE MOREUS med UNDERBART live, bästa ever haah

idag har vi varit vid en mindre och gulligare "majstångs-resning" här i byyyn ;) Jag och ebba min lillasyster köpte 32 lotter för 80 kronor och vann på två av lotterna...vinsterna var 100g choklad hehe

nu ikväll ska jag nog se Hous of Wax och imorn åker vi hem :)
Slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar